Volg ons Instagram, Linkedin Bel of mail 0184 413 428, hallo@fourdesign.nl

Nieuwe identiteit voor Van Wijngaarden Groothandel

RELATIE AAN HET WOORD: JOHAN DE RUITER EN PETER VAN WIJNGAARDEN

Recent is de visuele identiteit van Van Wijngaarden Groothandel en Super Safe Bedrijfskleding vernieuwd. Benieuwd waarom, hoe we dit hebben aangepakt en hoe de eigenaren, Johan de Ruiter en Peter van Wijngaarden, de samenwerking hebben ervaren? Lees snel verder.

Van Wijngaarden Groothandel is een familiebedrijf met een rijke historie die teruggaat naar 1900. Toen een staalconstructiebedrijf, nu een professionele groothandel voor bouw & industrie. Je kunt er terecht voor ijzerwaren, gereedschappen, bedrijfskleding en PBM. Het bedrijf heeft een goede bekendheid en zichtbaarheid in de regio én springt eruit als het gaat om hun maatschappelijke betrokkenheid.

Waarom een nieuwe identiteit?
‘We werken al heel wat jaren samen met Fourdesign, eerder verzorgden zij de communicatie rondom onze evenementen en realiseerden ze onze website. Al een aantal keer had Chris bij ons aangegeven dat het team van Fourdesign graag met onze visuele identiteit aan de slag wilden gaan. Wij zagen dit niet direct als een must en zo duurde het even voordat we inderdaad beseften dat dit een logische vervolgstap zou zijn’, vertelt Johan de Ruiter. Waarom een nieuwe identiteit? Van Wijngaarden Groothandel is een bedrijf wat sterk groeiende is. De visuele identiteit bleef echter achter en miste de aansluiting bij het nieuwe Van Wijngaarden. Daarbij, speelde het vraagstuk dat Super Safe Bedrijfskleding (onderdeel van Van Wijngaarden Groothandel) in de oude identiteit sterker vertegenwoordigd was t.o.v. Van Wijngaarden Groothandel door het beeldmerk en de opvallende kleurstelling.

Het resultaat
‘We zijn heel blij dat we de stap hebben gezet om onze visuele identiteit te gaan vernieuwen. Voor ons een spannend proces, waarbij we goed aan de hand zijn genomen door het team van Fourdesign. Ze hebben zich verdiept in ons bedrijf en onze behoeften en hebben ons echt verbaast met de ontwerpen. Het concept was gelijk raak, slechts wat finetuning was er nodig om tot een definitief ontwerp te komen.’

Het nieuwe logo is opgebouwd als woord- en beeldmerk. Het beeldmerk is teruggebracht tot een sterk en herkenbaar element waarin de ‘W’ centraal staat als kenmerk van het familiebedrijf. Om Van Wijngaarden Groothandel meer body te geven, hebben we gekozen voor een nieuw kleurenpallet. Een warme kleur blauw in combinatie met opvallende cyaan als kleur voor Van Wijngaarden Groothandel en een frisse gele kleur voor Super Safe Bedrijfskleding. De striping op o.a. het wagenpark was één van de elementen die ze graag wilden behouden. Deze hebben we opnieuw vormgegeven. In de nieuwe striping is de kleur cyaan opvallend aanwezig en is de gele kleur toegevoegd als steunkleur. Op deze wijze komt Van Wijngaarden Groothandel op de voorgrond te staan en is Super Safe Bedrijfskleding visueel ondergeschikt.

De samenwerking
‘Wij hebben de samenwerking met Fourdesign weer als heel prettig ervaren. Bij de start van het proces waren de stappen duidelijk en de kosten gespecificeerd. Daarnaast werd er adequaat gereageerd op vragen en opmerkingen. Je weet bij Fourdesign precies waar je aan toe bent, er wordt duidelijk gecommuniceerd en ze staan echt open voor ideeën vanuit ons als klant zonder deze op basis van hun expertise van tafel te vegen. Er is een fijn samenspel met Fourdesign, die chemie moet er zijn anders waren we er niet eens aan begonnen.’

Lees voor meer inspiratie ook:

Maandag 1 Maart 2021 SEO-teksten schrijven, hoe doe je dat?
Bekijk bericht
Woensdag 27 Januari 2021 Content abonnement
Bekijk bericht