Blokland Non Ferro | Fourdesign

Blokland Non Ferro

Blokland Non Ferro

Project:
(re)Branding / marketing

Services:
Positionering Merkstrategie Identity design Print design Digital branding Website Marketing Social content



Credits:
Streep video & fotografie

Volle kracht vooruit

Wat bedrijven en scheepvaart met elkaar gemeen hebben? Ze moeten vooruit. Familiebedrijf Blokland Non Ferro vaart die koers al sinds 1962. Wat vorige eeuw begon met warmtewisselaars is inmiddels uitgegroeid tot de productie van innovatieve koel- en voortstuwingssystemen voor commerciële schepen en plezierjachten. Een high-end markt voor grote jongens en ambitieuze projecten.

Al jaren verzorgen wij de visuele uitingen van Blokland. Maar de wereld staat niet stil. Tijdens de restyling van de website merkten we dat het tijd was voor een professionele metamorfose die recht doet aan de ontwikkeling van Blokland. Een nieuwe identiteit die ruimte schept voor internationale groei. Zonder afbreuk te doen aan de authentieke waarden: vakmanschap en traditie.


Creating brands

Keep Moving Forward

Om Blokland verder vooruit te helpen, ontwikkelden we de merkbelofte Keep moving forward. Die slaat zowel op hun koel- en voortstuwingsoplossingen als de no-nonsense aanpakkersmentaliteit die het bedrijf al decennia kenmerkt. Daarmee onderstreepten we de positie van Blokland als een toonaangevende speler op de Europese markt.

Building brands

Gerichte groei

Naast de naamsverandering hebben we de visuele identiteit van Blokland een ingrijpende make-over gegeven. Het resultaat is een moderne, prominente en gedurfde merkidentiteit. Gericht en eenduidig, net als de merkbelofte. Met als oogmerk één beweging, en één richting. Van de drie kleuren van de Nederlandse vlag in hun originele logo hebben we dan ook één kleur gemaakt: krachtig oranje. Zo straalt het logo de richting uit die Blokland op wil – vooruit.

Promoting brands

Langdurige resultaten

Het doel is om de naamsbekendheid van Blokland te vergroten en hun positie in de Europese maritieme sector te verankeren. Daarvoor creëerden we een nieuw merkverhaal, nieuw logo en een nieuwe website met een compleet hernieuwde visuele identiteit. Verder startten we een marketingcampagne o.a. op LinkedIn om potentiële zakelijke relaties beter te bereiken. En omdat we onze jarenlange samenwerking koesteren, gaan we daar gewoon mee door. Net als Blokland.

Next case

Close Let’s talk
Chris van Vianen

Chris van Vianen
Eigenaar / merkstrateeg

Hallo, kan ik je ergens mee helpen?

Bel ons op

0184 413 428