GreenPower Propulsion | Fourdesign

GreenPower Propulsion

GreenPower Propulsion

Project:
Branding

Services:
Positionering Merkstrategie Identity design Print design Digital branding

Geruisloos op weg naar nieuwe avonturen

Je zit op een motorboot en het enige wat je hoort is het geluid van kabbelende golven tegen de boeg. Geen lawaaiige, CO2-uitstotende dieselmotor, alleen jij en de natuur. GreenPower Propulsion (GPP), leverancier van elektrische en hybride scheepsmotoren, maakt het mogelijk. Dankzij de duurzame technologie trotseer je de wateren volledig groen en vrijwel geruisloos. Een compleet nieuwe vaarervaring en een milieuvriendelijke en toekomstgerichte ontwikkeling in de sector.

De e-motoren van GPP gaan van een zachtaardige 5 kW tot een woeste 25 kW. Welk vermogen je ook kiest en welk schip je ook vaart, GPP installeert maatwerk. Onderhoudsarm bovendien, dankzij de hoogwaardige tandwielkasten die de geavanceerde voortstuwingstechnologie huisvesten. Het product staat als een huis. Of beter gezegd: drijft als een boot. Aan ons de vraag om de branding net zo solide te maken.

Creating brands

Off to new adventures

Het bijzondere product vroeg om een passende merkbelofte. Wij bedachten de tagline Off to new adventures om het kenmerkende gevoel van nieuwe ervaringen over te brengen. We onderstreepten daarbij de duurzame meerwaarde: Next generation electric propulsion, dat de basis vormt voor het merkverhaal dat we schreven. Beide aspecten, het blauwe avontuurlijke en het groene innovatieve, komen bij elkaar in de Blue Marlin, zoals de naam van de elektrische motor luidt.

Building brands

Minder is meer

Het ontwerp van de website, het logo en de visuele merkidentiteit: het is allemaal gericht op het uitstralen van een eenduidige en glasheldere visie. Daar baseerden we het design dan ook op. Want bij een rechtdoorzee product hoort een net zo gefocuste branding. Het minimalistische websitedesign benadrukt de eerlijke en innovatieve aard van dit veelzijdige product. Zoals de elektrische motor zorgeloos toepasbaar is, zo ook is de klantreis op de website simpel en intuïtief.

Promoting brands

Doeltreffend design

We vertaalden het merkverhaal en de merkbelofte door naar de nieuwe website, waarvoor we ook de teksten en productomschrijvingen verzorgden. Met als uitgangspunt: geen verkooppraatjes of poespas. Het product doet precies wat het belooft, en juist dát stralen we uit. Bijvoorbeeld met het nieuwe logo: simpel, maar prominent. Zo staan de elektrische motoren van GreenPower Propulsion er inmiddels goed bij in hun digitale etalage. Dat belooft groenere avonturen in de toekomst.

Close Let’s talk
Chris van Vianen

Chris van Vianen
Eigenaar / merkstrateeg

Hallo, kan ik je ergens mee helpen?

Bel ons op

0184 413 428