Eurotron | Fourdesign

Eurotron

Eurotron

Project:
Branding / marketing

Services:
Positionering Merkstrategie Identity design Print design Digital branding Marketing Social content

De zon breekt door

Het zal je maar gebeuren, ruim vijftien jaar voorlopen op de markt. Eurotron, dat productielijnen voor high-end zonnepanelen ontwikkelt, weet er alles van. De productielijnen van het Nederlandse bedrijf maken zogeheten back-contact zonnepanelen, waarbij alle connecties zijn verwerkt in de achterzijde. Daardoor zetten de panelen meer zonlicht om in energie. En zien ze er vele malen strakker en stijlvoller uit.

De afgelopen jaren werd de markt overspoeld door zonnepanelen van goedkopere materialen. Maar de energiecrisis en de stijgende vraag naar lokale producten hebben de boel opgeschud. Hoog tijd om de Europese markt te veroveren. Hoog tijd dus voor een doeltreffende herpositionering. Daar kwamen wij aan bod.

Creating brands

Embracing sunlight

Ons vertrekpunt voor de rebranding was het inzicht dat elke zonnestraal in potentie een waardevolle energiebron is. En dat je die energie niet mag verspillen. We moeten de zon als het ware omhelzen om haar waarde maximaal te benutten en de wereld van morgen van schone energie te voorzien. Dit inzicht leidde tot de nieuwe merkbelofte van Eurotron: Embracing sunlight. Dit vormde ook meteen het fundament voor de herontwikkeling van het logo en de visuele identiteit.


Building brands

Zonneliefde

De nieuwe website van Eurotron begroet bezoekers met warme, gouden stralen boven een uitgestrekt, in zonlicht badend landschap. Het ontwerp stroomt voort uit de merkvisie: de zon moet je koesteren als een vriend, misschien zelfs als een minnaar. Tegelijkertijd heeft Eurotron een hoogtechnologisch karakter. Die tegenstelling brachten we tot uiting met het contrast tussen de donkere luchten van de zonsondergang en de gouden stralen van de zonsopgang. Een visuele lofzang waar het technologisch vernuft doorheen schijnt.


Promoting brands

De basis voor morgen

Het product zelf hoeft niet te worden aangedikt, een passende presentatie volstaat. Met dat uitgangspunt gaven we het design en de teksten van de nieuwe website vorm. Daarnaast zijn wij verantwoordelijk voor de marketingstrategie én -uitvoering; van (social media)content tot het organiseren van beurzen en events. Mede dankzij deze rebranding komt de energievoorziening van morgen nét dat beetje dichterbij. Als de zon door een wolkendek.

Close Let’s talk
Chris van Vianen

Chris van Vianen
Eigenaar / merkstrateeg

Hallo, kan ik je ergens mee helpen?

Bel ons op

0184 413 428